Hanspeter Dähler
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Pippin Drysdale

CURRICULUM

2007 Master of Australian Craft - Awarded by Craft Australia, ACT

1997-date Adjunct Research Fellow, School of Art, Curtin University of Technology, Western Australia

1986 Bachelor of Arts (Fine Art), Curtin University of Technology, Western Australia

WERKE IN ÖFFENTICHEN SAMMLUNGEN I WORKS IN PUBLIC COLLECTIONS – SELECTED LIST

Auswahl / Selected List:

National Museum of Scotland
Marco Polo Corporation, Singapore
MAK Musuem, Frankfurt, Germany
Museum of Modern Art, Gifu, Japan
Cheongiu Museum and Art Gallery Korea
21st Century Museum, Kanazawa, Japan
Museo de Ceramica, Faenza, Italy
Palazza del Colsole - Gubbio Italy
The Grain Pool, Seoul, Korea
Tomsk State Gallery & Museum, Siberia, Russia
Novosirbirsk State Gallery,Siberia, Russia
Auckland Art Gallery, New Zealand
American Foundations, USA
The Gifu Prefectural Museum, Tokyo, Japan
National Gallery of Australia, ACT
Museum and Art Gallery, NT
National Library Canberra, Australia
Artbank collection
Art Gallery of WESTERN Australia
Tasmanian Museum and Art Gallery
Launceston Art Gallery
Queensland Art Gallery
Newcastle Art Gallery, NSW
The Powerhouse Museum, NSW
Edith Cowan University, WA
University of WA
Toowoomba University, Qld
Manly Art Gallery, NSW
Campbelltown Art Gallery, NSW
Australian Capital Equity, WA
Bank of New Zealand, WA
ANZ Bank, Vic
Telstra Murdoch Collection, NSW
Ariana Museum, Geneva, Switzerland

PIPPIN DRYSDALE (deutsch)

Pippin Drysdale (*1943, Australien) wurde durch eine Flugreise über das Gebiet der Tanami-Wüste in Nordwest-Australien zu ihrer sinnlichen Reihe von Gefässen inspiriert. Die Eindrücke und Empfindungen, die sie von dieser Reise zurückbrachte, spiegeln sich in ihren Gefässen der Tanami-Series wieder. Die Schatten und Linien auf den Aussenflächen der gedrehten Porzellangefässe erzeugt Pippin Drysdale mit zwei verschiedenen Techniken: Zuerst spritzt sie die licht- und schattenhaften Bereiche und Glasurlagen. Sorgfältig ritzt sie danach Linien ein, in die sie wieder stark farbige Glasuren einreibt. Die Spuren dieser zweiten Bearbeitung bleiben eingelagert in der schimmernden Tiefe der Glasur. Jedes Gefäss trägt eine perfekt gebrannte seidenmatte Glasur, die Licht- und Schattenbereiche sanft ineinander übergehen lässt und durch diese Wechselwirkung den Ausdruck absoluter Präsenz erzeugt.

PIPPIN DRYSDALE (english)

A flight over the Tanami desert in northwestern Australia inspired Pippin Drysdale (born 1943 in Australia) to create a sensual collection of vessels. The impressions and sensations that she brought back from this journey are reflected in the vessels of the Tanami series. Pippin Drysdale employs two different techniques to create the shadows and lines on the surfaces of the thrown porcelain vessels: First she sprays the light and shadowy areas and also the glazed layers. Then she carefully scratches in lines, into which she rubs bold colored glazes. The traces of this second finishing are stored within the lustrous depths of the glazing. Each vessel has a perfectly fired silk-matte glaze, in which light and shadow areas smoothly merge. The resulting interplay creates an expression of absolute presence.